stiri
Rezultatele simularii Evaluarii Nationale organizata in judetul Iasi

La simularea Evaluării Naţionale, organizată în luna decembrie de Inspectoratul Şcolar Iaşi, 80,3% dintre elevi de clasa a VIII-a din satele ieşene au note sub 5 la Matematică, iar 54% dintre ei au note sub 5 la Limba şi literatura română.
La simularea examenului de Evaluare Naţională organizată de Inspectoratul Şcolar Iaşi 64.87% dintre elevi au obţinut note peste 5 la disciplina limba şi literatura română, în timp ce 35.13% s-au situat sub nota 5.
Rezultatul este semnificativ peste cel înregistrat la matematică, unde doar 42.01% dintre elevi au trecut pragul minim al acestei note.
Au fost înscrişi 7657 de elevi din clasa a VIII-a în 166 de unităţi şcolare cu personalitate juridică din judeţul Iaşi.
La simularea Evaluării Naţionale organizată de ISJ Iaşi, 11 elevi au obţinut nota maximă la limba şi literatura română, dintre care 7 elevi sunt din mediul urban.
Elevii sunt de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Iaşi, Colegiul Naţional „Costache Negruzzi” Iaşi, Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Iaşi, Liceul Teoretic „Miron Costin” Paşcani, Colegiul Naţional Iaşi. Din mediul rural sunt 4 elevi care învaţă la Şcoala Gimnazială Leţcani, Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” Răducaneni şi Liceul „Profesor Mihai Dumitriu” Valea Lupului.
La proba de la Matematică notele de peste 5 sunt în proporţie de 42.01%. Doar 19.69% dintre elevii din mediul rural au obţinut note de peste 5, în timp ce o proporţie covârşitoare, de 80.31%, a rămas sub pragul minim.
La simularea organizată de ISJ Iaşi, 26 de elevi care au obţinut punctajul maxim la Matematică. Doar unul este din mediul rural, de la Şcoala Profesională Lespezi. Restul de 25 sunt de la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă”, Colegiul Naţional „Costache Negruzzi”, Colegiul Naţional, Liceul Teoretic „Paradis” Rediu, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iaşi, Şcoala Gimnazială „Bogdan Petriceicu Haşdeu”, Şcoala Gimnazială „Petru Rareş” din Hârlău, Şcoala Gimnazială „Ştefan Bârsănescu”, Iaşi.
“Rezultatele obţinute reprezintă un reper pentru măsurile remediale din perioada următoare, concretizate în programe diferenţiate pentru disciplinele unde se înregistrează performanţe slabe, în special matematica, precum şi în monitorizarea progresului elevilor şi implementarea unor strategii de predare inovative, adaptate nevoilor lor specifice”, spun cei de la Inspectoratul Şcolar.