stiri

Provocarile companiilor din industria serviciilor din Iasi

La Iași, a avut loc evenimentul ABSL cu tema „Schimbare, Optimizare, Transformare: Ce urmează în industria serviciilor pentru afaceri?”, la care au participat peste 60 de specialiști.

Printre temele dezbătute s-au numarat schimbările fiscale și legale recente, provocările în recrutare, politicile de HR pentru angajați, modul în care contextul geo-politic și schimbările tehnologice transformă serviciile din industrie.

Silvia Calistru, Head of People SCC Services România a explicat ca România nu mai poate fi privită doar ca o locație de optimizare a costurilor din perspectiva cheltuielilor salariale, care au crescut exponențial în ultimii ani.

Aceasta a adugat ca “atuul nostru legat de diferențele culturale relativ mici față de vestul Europei și de competențele lingvistice existente, comparativ cu locațiile de outsourcing asiatice, se estompează odată cu avansul tehnologic și schimbarea mentalității tinerelor generații care intră pe piața muncii.”

Un element de noutate în industria locală este intrarea pe piața ieseana a companiilor deja prezente în București sau Cluj

De asemenea, numărul plecărilor voluntare din companii a scăzut la nivel național, iar cel al angajărilor nu se mai ridică la același nivel ca în anii anteriori.

Silvia Calistru, Head of People SCC Services România mai spune ca se constată și o migrare a ofertelor existente pe piață din zona IT către alte roluri specifice industriei serviciilor de afaceri.

Industria serviciilor de business din România se află pe locul 5 din punct de vedere al contribuției la PIB, având peste 200.000 de angajați. Principalele orașe în care acest sector se dezvoltă sunt București, Cluj și Iași, urmate de Timișoara, Sibiu și Brașov.

Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL) este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa peste 80 de companii care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Related Articles

Back to top button
× Discută cu noi!