xtraactiv

Povestea unui Hit – călătorie muzicală între generații

De la TV la YouTube

O lume fără YouTube – îți imaginezi?

Bun găsit. Astăzi Povestea unui Hit, te invită într-o călătorie specială prin muzică și amintiri.

Dacă faci parte din Generația Z, probabil că îți vine greu să-ți imaginezi o lume fără YouTube, Spotify sau Google – o lume în care trebuia să aștepți zile, poate chiar săptămâni, ca să afli care sunt cele mai tari hituri ale momentului. Astăzi, totul e instant, iar muzica preferată e mereu la un swipe distanță.

Generația vintage și televizorul cu bibelou

Înainte de această explozie a tehnologiei și a informației, în casele noastre exista un televizor decorat frumos, cu bibelou și mileu, unde doar trei canale muzicale dominau universul: MTV, MCM și VIVA. Generația „vintage” – cum îmi place să o numesc – era fascinată de fiecare clip muzical, învăța coregrafii elaborate și visa cu ochii deschiși la poveștile din videoclipuri. Aveam mult mai mult timp pentru a studia fiecare clip muzical, pentru că, anual, apăreau doar vreo 300 de videoclipuri noi. Și da, le învățam pe de rost.

De la anonimi la superstaruri globale

Astăzi, numărul clipurilor lansate pe YouTube este imposibil de calculat. Platforma aceasta a schimbat complet regulile jocului, oferindu-le artiștilor anonimi oportunitatea să devină superstaruri globale aproape peste noapte. Mulți dintre artiștii tăi preferați și-au început cariera chiar pe YouTube și, cu siguranță, le cunoști povestea.

Topul global – surprize din lumea copiilor

La sfârșitul anului trecut, cel mai popular videoclip muzical la nivel global a fost „APT”, o colaborare-surpriză a lui Bruno Mars cu ROSÉ care a cucerit milioane de fani. Dar partea interesantă e alta – în topul global al celor mai vizionate videoclipuri, adulții sunt în minoritate. Da, ai citit bine! Din primele trei locuri, două sunt ocupate de melodii pentru copii.

Hitul absolut este „Baby Shark Dance”, cu peste 15 miliarde de vizualizări din 2017 până azi, urmat la distanță de celebrul „Despacito”, featuring-ul din anul 2017 al lui Daddy Yanke si Luis Fonsi, care a adunat peste 8,6 miliarde de vizualizări. „Baby Shark Dance” e un fenomen global care a devenit popular nu doar printre copii, ci și în cluburi și evenimente sportive. Melodia a generat venituri imense din vânzarea de produse asociate, spectacole live și chiar un serial animat pe Netflix.

România, din nou în topuri!

Dar ce se întâmplă în România? În mod clar, lucrurile s-au schimbat radical în ultimii ani. Dacă înainte românii preferau aproape exclusiv muzica occidentală, astăzi piesele autohtone domină playlist-urile. Astfel, pe locul 3 în topul preferințelor românilor îi avem pe ADDA feat Smiley cu piesa „Sâmbătă Seara”, care a strâns peste 20 de milioane de vizualizări pe YouTube. Locul al doilea este ocupat de MIRA și Theo Rose cu piesa „Ca-n România”, cu peste 26 de milioane de vizualizări, iar pe prima poziție se află Misha Miller & @AlexVelea cu hitul „Bam Bam Bam”, care domină detașat cu peste 51 de milioane de vizualizări.

Cel mai căutat hit pe Shazam în România

Și, ca un bonus interesant, știai care e piesa cea mai căutată pe Shazam în România? Ei bine, este vorba despre melodia „Să nu uiți că te-am iubit” a Irinei Rimes, una dintre cele mai iubite piese ale momentului pe care o ascultăm pe frecvențele ACTIV FM. Și îți promit că, în curând, vei afla chiar aici povestea emoționantă din spatele acestei piese!

Aceasta a fost călătoria noastră muzicală de azi, pe care sper că ai savurat-o din plin! Rămâi ACTIV pe frecvențele tale preferate, în Feel Good Station! Pe curând!

Related Articles

Back to top button
× Discută cu noi!