stiri

Campanie platita de PNL pe Tik Tok, dar care l-a promovat pe Calin Georgescu

ANAF a descoperit că „acțiunea de campanie Echilibru și Verticalitate, de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, dezvăluie site-ul Snoop.ro.

Au fost folosiți influenceri, care ulterior au ajuns să folosească sloganurile care l-au promovat pe Călin Georgescu, mecanismul fiind descris și de publicația Gândul.

Site-ul de investigații Snoop a aflat că ANAF a încheiat în aceste zile un control care a concluzionat că „acțiunea de campanie «Echilibru și Verticalitate», de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”.

Mai exact, PNL a plătit firma Kensington Communication pentru o realiza o campanie de promovare. Kenstington a cooptat apoi 130 de influenceri de pe platforma Fame Up, aplicația unde pot fi plătiți creatorii de continut de pe TikTok pentru a promova anumite mesaje.

Inițial, campania gândită de Kensington, respectiv plătită de PNL, avea ca hashtag „echilibrusiseriozitate”, însă acesta a fost schimbat în „echilibrusiverticalitate”, hashtagul folosit pentru a-l promova pe Călin Gerogescu.

Schimbarea, susține firma Kesington Communication pentru sursa citată, a fost făcută fără „implicarea noastră”.

Documentele CSAT au arătat însă că întreaga campanie #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, fiind identică cu campania „frate pentru frate” derulată de Rusia în Ucraina.

Reprezentanții companiei Kensginton, care e deținută de Răzvan Săndulescu și Cătălin Dumitru, au recunoscut pentru Snoop că a fost o campanie plătită de PNL, însă susțin că a fost „o serie de brief-uri, destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice”.

Firma angajată PNL susține i s-a schimbat numele campaniei, fără voia sa sau a partidului.

Cotidianul Gândul a dezvăluit și că Kensington Communication SRL a plătit către platforma de influenceri FameUp peste jumătate de milion de lei, iar PNL către Kensintgon suma de un milion de lei.
Kensington Communication a ținut să precizeze că „toate briefurile furnizate către FameUp au fost făcute pentru o campanie de combatere a extremismului și încurajarea valorilor euroatlantice” și că „nu a făcut și nu ni s-a cerut vreo campanie pentru Călin Georgescu.”

 

Related Articles

Back to top button